Formuła płynu czyszczącego została opracowana ze szczególną dbałością o bezpieczeństwo czyszczonych elementów:
• ULTRASONIC FLUSH ma odczyn alkaiczny, podczas gdy większość płynów czyszczących ma odczyn kwaśny, szkodliwy dla miękkich metali i delikatnych elementów wtryskiwaczy.
• ULTRASONIC FLUSH nie zawiera tzw EDTA – pod tym tajemniczym skrótem ukrywa się… kwas wersenowy
• ULTRASONIC FLUSH nie zawiera wodorotlenków, które agresywnie reagują z miękkimi metalami i mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia czyszczonego elementu
• ULTRASONIC FLUSH nie jest oparty na tzw. „bazie mineralnej”, co eliminuje ryzyko powstawania osadów na czyszczonych elementach, uciążliwych do późniejszego spłukania
• ULTRASONIC FLUSH nie zawiera alkoholu, co podnosi komfort czyszczenia i umożliwia pracę myjki ultradźwiękowej w zamkniętych pomieszczeniach bez pokrywy.
• ULTRASONIC FLUSH ma postać silnego koncentratu – minimalne stężenie to 1:50, do zastosowań motoryzacyjnych zalecamy stosowanie w proporcji 1:20, a w przypadku ekstremalnych zanieczyszczeń – nieprzekraczanie stężenia 1:10 w temperaturze 50-70ºC. Tak więc jedno przygotowanie silnego roztworu myjącego do myjki o poj. 1 l. kosztuje zaledwie 2,5- 4,4 zł.
• roztwór myjący nadaje się do wielokrotnego użycia
• ULTRASONIC FLUSH jest koncentratem w płynie, co eliminuje kłopotliwe rozpuszczanie proszków.
• ULTRASONIC FLUSH nie ma formy zawiesiny, więc nie pozostawia kłopotliwych osadów wewnątrz czyszczonych elementów. Płukanie końcowe jest więc łatwiejsze i skuteczniejsze.
Większość dostępnych na rynku preparatów czyszczących do myjek ultradźwiękowych to tzw. „produkty uniwersalne” o szerokim spektrum zastosowań i niskiej cenie produkcji. Charakteryzują się agresywną formułą, mającą umożliwić czyszczenie w najtańszych modelach myjek. To, co wystarcza do czyszczenia biżuterii, może być jednak zabójcze dla wtryskiwaczy. Z tego powodu zalecamy stosowanie MOTOCHEMICA ULTRASONIC FLUSH w profesjonalnych serwisach.
UWAGA! Mycie w myjkach ultradźwiękowych gwarantuje dobre warunki do odrywania brudu, to jednak nie daje pewności skutecznego wypłukania zanieczyszczeń, z uwagi na brak obiegowego układu filtracji cieczy. Dlatego – w przypadku rozebranych podzespołów – zalecamy dokładne wypłukanie wyczyszczonych elementów. Natomiast w przypadku nierozebranych elementów układu wtryskowego, zalecamy przeprowadzenie dodatkowego chemicznego przeczyszczenia układu wtryskowego (tzw. mycie płuczące) bezpośrednio po ponownym zamontowaniu wtryskiwaczy – szczególnie przy układach diesla z pompowtryskiem oraz common rail